Halue...^__________^

Enjoy urself...Hopefully...

Tuesday 10 April 2012

Cinta Anna Zafran Epilog


"Awak ingat Anna nak sangat kahwin?Kalau setakat lelaki macam awak,berbaris yang nakkan Anna tau."Kataku sambil memandang Carl dengan senyuman sinis."Lelaki macam aku?Hei perempuan,kalau setakat macam kau ni sebelah mata pun aku tak pandang oi...Kalau kau ingat aku yang nak sangat kahwin,jangan perasanlah.Aku lebih rela kahwin dengan makhluk asing dari kau."katanya sambil tersenyum sinis.Kenapalah aku berjumpa dengan manusia sebegini rupa.Yang makbapa aku buta sangat sampai nak aku kahwin dengan dia ni kenapa?Dahlah perangai buruk sangat."Macam beginilah Encik whatever...Kita tak kenal,dan kita tak nak kenal dengan awak.So just be honest to our parent and tell them that we are disagree with this marriage."Jelasku sambil mengeluh.Aku dah penat nak bertekak dengan mamat sewel ni."Awaklah bagitau dulu.And then baru aku bagitau parent aku."Katanya tanpa memandangku."Ek eleh...Jadi Anna yang nak dipersalahkan?Why not awak jer yang bagitau dulu?Lagipun awakkan lelaki."Selamba sahaja aku berdiri nak meninggalkan restoran tempat kami berjumpa.Baru aku nak meninggalkan meja itu kelihatan abah aku dan ayah Carl berjalan memasuki pintu restoran.Dengan sepantas kilat aku duduk semula."Have you changed your mind?"Kata Carl sambil menghirup nescafenya.Aku menarik tangan Carl sambil memegang menu untuk menutup kepala kami berdua."Damn...My favourite shirt.Kenapa..."Kata-kata Carl terhenti apabila melihat ayahnya memandang ke arah meja kami berdua.Dia turut berselindung di sebalik menu makanan itu."Awak tengok...Baju aku dah kotor."Katanya kepadaku.Kami bertentang mata.Terasa dekat sangat."Kalau aku tak selamatkan keadaan,mesti diorang dah nampak dah kita kat sini."Mesti diorang fikir lain-lain kalau nampak kita."Kata Carl pulak.Carl menoleh sekeliling."Damn it."Katanya tiba-tiba."kenapa?"Soalku ingin tahu.Baru aku nak menjenguk tengok,Carl menundukkan kepalaku."Diorang kat sebelah kita."Jawab Carl."Macamana dengan rancangan nak satukan Anna dan Carl?"Soal Dato' Mansor selaku abah aku menyoal Dato' Hashim selaku ayah Carl."Semuanya dalam perancangan.Aku yakin akan membuat Carl bersetuju dengan rancangan kita ni.Anna pulak tak ada bantahan?"Soal ayah Carl."Anna tu,kalau mak dia yang cakap mesti dia setuju punya.Budak tu lembut hati kalau dengan mak dia.Pandailah Suhana pujuk tu."Kata Abahku pulak.Aku dan Carl hanya mendiamkan diri.Masing-masing melayan fikiran sendiri."Sor,awak tengoklah pasangan kat sebelah kita ni.Bukan main asyik lagi nak bermesra."Kata-kata Dato Hashim membuatkan kami terpana."Hmm...kalau anak aku yang begitu,hari ni juga aku kahwinkan dia."kata abahku dengan seriusnya.Aku memandang Carl tanpa berkedip."Nak buat macamana?"Soalku berbisik kepada Carl."Kita pergi hotel kat atas dulu."Kata-kata Carl membuatkan aku terkejut beruk."Apa?Hotel?"Jeritku."Stupid.Diamlah...Aku nak tukar bajulah."Katanya."Stupid-stupid...Awak ingat saya ni bodoh sangat?Kalau awak nak tukar baju buat apa bawa saya sekali?"Soalku.Carl tersengih-sengih."Fine.Awak ke depan,aku ke belakang.Okay?"Kata Carl.Aku hanya mengangguk.Dengan sepnantas kilat kami berdiri dan berjalan ke arah yang bertentangan.Setelah agak jauh dari mejaku aku mula menarik nafas lega.Namun kelegaanku hanya sementara."Cik...Cik...Telefon bimbit cik tertinggal."Kata salah seorang pelayan.Tanpa berfikiran panjang aku pun menoleh."Thanks."Kataku kepada pelayan tersebut."Anna?"Soal Abahku dengan tiba-tiba.Perit rasanya aku menelan air liur."A..Abah."Kataku tergagap-gagap."Bawa abah jumpa lelaki yang bersama dengan kamu tadi."kata Abahku tegas."Ta....Tapi."Jawabku tergagap-gagap."Takde tapi..Sekarang."kata abahku.Dato' Hashim hanya memandang kami berdua.Apalah nasib badan.Carl masih lagi menunggu lif terbuka."Hish...Menyusahkan aku betullah minah ni."Kata Carl sambil memegang baju kemejanya."Carl?"Soal Dato' Hashim dengan tiba-tiba yang berada di belakang Carl."A..Ayah buat apa kat sini?"Soal Carl tergagap-gagap."Uncle.."Kata Carl apabila melihat Dato Mansor pulak.Aku hanya menundukkan kepalaku memandang lantai."Carl?Anna?"Soal Abahku dengan serius.Carl memandangku dengan pandangan yang sangat tajam.Aik...Nak pandang pun sampai nak terkeluar biji matanya....Nak saja aku jerit....

                                        ***************************************
"I dont care whatever you say...Anna kena menikah dengan Carl juga."Kata Abahku.Aku bagaikan kehilangan kata-kata.Dah berulang kali kami berdua cuba jelaskan tapi diorang tak juga nak faham."Ayah...Semua ni hanya kebetulan sahaja."Terang Carl lagi buat kesekian kali."Kami memang tak sangka yang kamu berdua sebenarnya bercinta.Apa-apa pun hujung tahun ni kamu menikah."Kata Dato Hashim.Aku bagaikan patung mendengar kata-kata yang keluar dari mulut ayah Carl."But...Ayah hujung tahun tu sebulan sahaja lagi."Kata Carl."Well that's mean banyak preparation yang kita nak buat..."Kata Ayah Carl sambil tersenyum...




Ini hanyalah n3 biasa jer....Sedutan dari episod2 yang best...
Apa-apa pun...enjoy..and cheers... 
^___~


No comments:

Post a Comment