Halue...^__________^

Enjoy urself...Hopefully...

Tuesday 3 April 2012

Love???or Hate??!! Ep1

"Oh my god!I'm late for my school."Kataku lalu berlari sepantas yang boleh untuk masuk ke dalam dewan sekolah.Hari ni merupakan hari pertama aku menjejakkan kaki ke sekolah baruku.AKu melihat semua orang memandangku.Aku hanya menebalkan muka sambil berjalan ke arah pelajar-pelajar sekolah yang lain."Orieantasi kita akan bermula."Kata salah seorang pelajar senior disekolahku ini."Fuh...nsaib baik sempat."kataku sambil mengesat peluh yang mengalir didahiku.Aku menuju ke arah kawan sekolahku yang terdahulu."Hany,kenapa ni?"Soalku sebaik sahaja aku sampai kat dia.Tiba-tiba seorang lelaki memberi kerusinya kepadaku.Sambil tersenyum dia berkata."Duduklah."Aku membalas senyumannya dengan senyuman hambar.Semua orang masih lagi memandang ke arahku."Kenapa semua orang pandang saya macam semacam je?"Soalku kepada Hany."Nak perkenalkan diri lagi?"Soalku kepadanya."Mestilah."Kata Hany sambil mengukir senyuman.Aku pun dengan selambanya berdiri."Hai.Nama saya Natalieya Hanna.Pleasure to meet you all..."Belum sempat aku menghabiskan kata-kataku Hany telah menarik tanganku untuk duduk."Saya main-main jelah.Yang awak introduce yourself tu kenapa?"Katanya lalu ketawa.Muka bertukar menjadi kemerah-merahan.Mana tak nye semua orang pandang aku macam semacam sahaja."Aku nak dengar lagi."Kata lelaki yang memberiku kerusinya sebentar tadi.Huh!Dasar nak mengejek orang.Aku tersenyum sinis ke arahnya.
  ****************************************************************************

"Aikk...kenapa awak kat sini?Bukan kau sepatutnya kat kelas 4A?Soal Hany kepadaku."Sepatutnya.yelah kat kelas 4A tapi kami terpaksa transfer kat sini sebab kelas korang tak cukup orang.Kalau kami tak transfer kat sini kelas korang ni dibubarkan."Jelasku kepadanya.Dia hanya mengangguk mengerti."So ada tak yang awak dah set eye on?"Katanya sambil tersengih-sengih."Hany,saya pergi sekolah adalah untuk menuntut ilmu.Bukannya nak bercinta."Tegasku kepadanya."Yelah.Yelah saya faham."Katanya.Kelas yang bising bak pasar jual ikan telah senyap apabila kelihatan seorang guru lelaki memasuki kelas kami."Okey class,nama saya Cikgu Khairul dan saya akan menjadi guru kelas kamu bermula hari ini.Kita akan mulakan kelas hari ini dengan pemilihan Ajk-ajk tertinggi kelas.Let's begin."kata cikgu  Khairul.

No comments:

Post a Comment